vrijdag 22 mei 2009

Stage groenten (deel 2)

Hallo

Zoals beloofd volgen hier nog enkele foto's van mijn stage rond het BC 'groenten'.



Hierboven op de foto zie je de groenteboekjes van de kleuters. Voor de stage begon, heb ik aan alle kleuters zo een boekje meegegeven. Het was de bedoeling dat ze iedere dag de groenten aanstipten die ze gegeten hadden, daarbij moesten ze ook een lachend of een boos gezichtje kleuren. Zo had ik een zicht op wat kleuters wel en niet graag lusten.



Op de foto hierboven zie je versierde blikjes. Ik heb een muzikaal moment gegeven aan de kleuters rond blikjesdrum. ('Ik tik op mijn groenteblik')
Ik vond het een leuk idee om de kleuters die blikjes te laten versieren. Zo hadden ze achteraf een leuke trom om mee te nemen naar huis en geen saai blikje.


De volgende foto's zijn geen knutselwerkjes van de kleuters maar handpoppen die ik heb gemaakt heb voor mijn poppenspel.


Hier zie je een aubergine.



Dit is een groene paprika die veel te grote oren heeft.



En dit is een gele paprika die dan weer veel te kleine oren heeft.

Het poppenspel dat ik aan de kleuters heb gegeven, ging over diversiteit. Dit merk je dan ook aan de verschillen tussen de groenten.

Ik hoop dat je aan de hand van de foto's nog wat ideeën hebt opgedaan rond het BC 'groenten'.

Tot de volgende!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten